Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht u in de lijst hieronder uw vraag niet gevonden hebben, neem dan contact op met het verhuurteam.
Zoeken
Oplevering en afwerking
- Hoe voel ik mij thuis?
- Hoe ziet de badkamer eruit?
De badkamer heeft een inloopdouche, wastafel en een elektrische design radiator.
- Kan ik de indeling van de woning zelf wijzigen?
Nee, het is niet mogelijk de indeling van de woning te wijzigen.
- Zijn er rookmelders aanwezig in de woningen?
Ja, alle woningen zijn standaard uitgerust met rookmelders.
- Is het schilderen van de wanden toegestaan?
De hele woning wordt voorzien van wit glasvliesbehang in de kleur RAL9010. U mag als huurder de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak aanpassen. Dit betekent onder meer dat u de wanden mag schilderen. Houd er wel rekening mee dat u de woning weer in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen wanneer u besluit de woning te verlaten. Het is overigens niet toegestaan om te boren in tegelwerk en in vloeren.
- Heeft de woning een berging?
Iedere woning heeft een kleine berging in de woning. Deze staat vermeld op de plattegrond van de woning. Daarnaast is er een gemeenschappelijke fietsenberging beschikbaar.
- Wat maakt de woning duurzaam?
De woningen worden verwarmd door middel van vloerverwarming en elke woning is voorzien van een WarmteTerugWin-balansventilatiesysteem. Er is dus geen gasaansluiting. De woningen hebben HR++ beglazing wat betekent dat de ramen maar liefst 90% van de warmte vasthouden. De afvoer en toevoer van de juiste hoeveelheid lucht wordt automatisch geregeld. Ook zijn er zonnepanelen aanwezig voor de elektra in de algemene ruimtes.
- Is er zonwering?
De woningen worden niet voorzien van zonwering.
- Zijn er liften aanwezig?
Ja, alle woningen gelegen boven de begane grond zijn bereikbaar met een lift.
- Hoe wordt de keuken opgeleverd?
De woningen hebben een luxe afgewerkte Bruynzeel keuken met alle benodigde inbouwapparatuur; een combimagnetron, een inductiekookplaat, een koel-vriescombinatie, een afzuigkap en een vaatwasser.
- Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?
Nee, alle woningen zijn bij oplevering al voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een ingedeelde badkamer voorzien van modern sanitair.
- Zit er een vloer in?
De woningen zijn instapklaar en worden voorzien van een vloer. Vooraf kunt u helaas niet kiezen wat de kleur wordt.
In en om de woning
- Waar kan ik mijn auto parkeren?
Binnen De Cavaliere bevinden zich voldoende parkeerplaatsen voor de bewoners. Ook zal er een laadplein worden gerealiseerd waar elektrische auto’s kunnen worden opgeladen.
- Waar kan ik mijn fiets stallen?
Fietsen worden in de gezamenlijke fietsenstalling gestald. De fietsenstalling bevindt zich op de begane grond van De Cavaliere en is via de entree van het gebouw bereikbaar. Per huishouden kunt u twee fietsen plaatsen en er is ook de mogelijkheid om uw elektrische fiets op te laden.
- Hebben de appartementen een buitenruimte?
Ja, alle woningen zijn voorzien van een terras of balkon. Bekijk de plattegrond van de woning(en) van uw voorkeur voor meer informatie.
- Kan ik het appartement ook gemeubileerd huren?
Nee, de appartementen worden niet gemeubileerd of gestoffeerd verhuurd. De woningen zijn wel instapklaar: de wanden zijn voorzien van scanbehang en gesausd en de woningen zijn voorzien van een vloer.
- Komt er een glazenwasinstallatie op het dak van het gebouw?
Er is geen glazenwasinstallatie. De meeste ramen zijn vanaf het balkon bereikbaar en kunnen door de bewoner worden gewassen. De ramen die niet goed bereikbaar zijn kunnen van binnenuit worden gewassen.
- Hoe worden de woningen verwarmd?
De woningen van De Cavaliere zijn gasloos. De woningen zijn uitgerust met een comfortabele vorm van laagtemperatuur vloerverwarming. Hiervoor wordt een klimaatsysteem gebruikt. De temperatuur kunt u regelen door middel van een thermostaat. De temperatuur in de slaapkamer(s) is regelbaar middels een eigen ruimtethermostaat. In de badkamer is er voor extra comfort een elektrische radiator geplaatst. De woningen zijn verder uitgerust met een balansventilatiesysteem met warmteterugwinning (WTW) voor verse lucht in huis. Dit systeem zorgt er voor dat er minder energie nodig is om het water op te warmen. Zo woont u toekomstbestendig!
- Is er een ruimte voor scootmobielen beschikbaar?
Er is een aparte ruimte voor het stallen van scootmobielen. Deze ruimte is bereikbaar vanuit de entreehal.
- Waar kan ik mijn auto parkeren?
Inschrijven en verhuurprocedure
- Kan ik een optie nemen op een woning?
Nee, u kunt geen optie nemen op een woning. U krijgt indien mogelijk van ons een optie op een woning aangeboden. Dit gebeurt per e-mail nadat wij uw volledige inschrijving hebben ontvangen (inclusief alle benodigde documenten). Vervolgens worden uw gegevens beoordeeld. Zijn deze in orde dan hopen wij u een huurovereenkomst te kunnen aanbieden voor de woning van uw voorkeur.
- Hoe gaat het tekenen van het huurcontract plaatsvinden?
Vesteda maakt gebruik van ‘digitaal ondertekenen’ via Signhost, een gecertificeerd en beveiligd online portaal. Zodra u een ingangsdatum hebt ingepland voor de huur, gaan wij het huurcontract opmaken. U ontvangt per e-mail een link naar het contract. Deze kunt u met uw muis (op desktop of laptop) of met uw vinger (op smartphone of tablet) ondertekenen. Daarna tekent ook Vesteda de overeenkomst. De definitieve versie kunt u naar wens opslaan, downloaden of printen. Indien u met z’n tweeën gaat huren ontvangen beide huurders een link om het contract te ondertekenen.
- Inschrijven is geheel digitaal? Waarom?
Wij streven er naar het verhuurproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door het digitaal verwerken van uw gegevens, kunnen wij u sneller en efficiënter van dienst zijn. Zelf kunt u alles vanuit huis organiseren. Vanzelfsprekend staan we u indien nodig graag persoonlijk te woord en kunnen we u zowel digitaal als persoonlijk helpen tijdens het inschrijfproces.
- Hoe gaan jullie om met mijn gegevens en documenten?
We verwerken uw persoonsgegevens om aan onze verplichting als verhuurder te kunnen voldoen en om onze activiteiten zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. Dat doen we uiteraard in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Meer weten? Lees dan ons privacy statement.
- Wanneer kan ik de woning bezichtigen?
We begrijpen dat u nieuwsgierig bent naar hoe de woningen er uit komen te zien. Wegens veiligheidsrichtlijnen op de bouwplaats is het helaas niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om u toch een goed beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, richten wij modelwoningen in en plaatsen wij – zodra ze beschikbaar zijn – impressies op deze website in de vorm van afbeeldingen en videos. Mocht er nog een kijkmogelijkheid georganiseerd worden op de bouw of in een modelwoning, dan word u daar via onze nieuwsbrief van op de hoogte gebracht.
- Hoe worden de woningen toegewezen?
Na de start van de verhuur wordt een toewijzingsmodule gebruikt voor het toewijzen van woningen. De toewijzingsmodule zorgt voor het naleven van de juiste toewijzingscriteria per woning. Indien meerdere inschrijvers gelijke voorkeur voor een woning hebben opgegeven én voldoen aan de inkomenstoets, wordt er door de toewijzingsmodule door loting bepaald welke kandidaat (als eerste) de woning krijgt toegewezen.
- Per wanneer kan ik een woning huren?
Na de eerste toewijzing kunt u, indien u voldoet aan de huurvoorwaarden, een woning huren. De woningen worden naar verwachting in juli 2023 opgeleverd.
- Kan ik een optie nemen op een woning?
Huurvoorwaarden
- Wat zijn de kosten voor een parkeerplaats?
Een parkeerplaats kost €50,- per maand. U betaalt €12,- servicekosten per maand voor de parkeerplaats.
- Wat zijn de voorwaarden om te mogen huren?
Om een woning te kunnen huren, is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomenscriteria opgesteld. Deze zijn hier te vinden en in uw eigen account.
- Wat is de minimale huurtermijn?
De minimale huurtermijn is één (1) jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. De huurovereenkomst wordt stilzwijgend verlengd naar een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn bedraagt één volledige kalendermaand.
- Kan ik als student een woning huren?
Er worden geen woningen verhuurd aan studenten, tenzij zij voldoen aan de inkomensvereisten. Helaas is garantstelling niet mogelijk. Er mogen niet meer dan twee huurders op één adres ingeschreven staan.
- Wat zijn de contractkosten?
Iedere nieuwe huurder betaalt éénmalig € 113,74 inclusief 21% BTW aan administratie- en contractkosten voor het afsluiten van de huurovereenkomst.
- Mag ik huren met garantstelling?
Nee, Vesteda verhuurt geen woningen met garantstelling van derden. U dient zelf voldoende inkomen te hebben om een van onze woningen te huren.
- Zijn er inschrijfkosten?
Nee. Inschrijven voor dit project is geheel gratis!
- Vraagt Vesteda een waarborgsom?
Bij het sluiten van een huurcontract vraagt Vesteda standaard 1 maand huur als waarborgsom. Voor zelfstandig ondernemers, huurders met een buitenlands woonadres en voor huurders die korter dan 2 jaar in Nederland wonen, bedraagt de waarborgsom standaard 3 maanden. Vesteda kan op basis van uw situatie in specifieke gevallen besluiten af te wijken van deze standaard.
- Krijg ik de waarborgsom terug? En wanneer?
Ja, deze krijgt u terug wanneer u na opzegging van de huur geen huurachterstand heeft en de woning conform afspraak oplevert aan Vesteda. Nadat u uw woning heeft opgezegd plannen wij een voor- en eindinspectie in. Dit geeft u de mogelijkheid om de woning in de juiste staat aan Vesteda op te leveren.
- Wat zijn de kosten voor een parkeerplaats?
Algemeen
- Wie is Vesteda?
Vesteda is een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Vesteda belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars.
Met ruim 28.000 woningen verspreid door heel Nederland hebben wij vast wel een woning die bij u past. Wilt u huren in dit nieuwbouwproject? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief en u wordt automatisch op de hoogte gehouden van de meest recente nieuwtjes en de start verhuur (indicatie is nu derde kwartaal van 2023).
Kunt u niet wachten en zoekt u een woning op korte termijn? Via de website van Vesteda kunt u het actuele woningaanbod bekijken en zich inschrijven, documentatie aanleveren en een bezichtiging aanvragen.
- Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?
Op dit moment kunt u uw NAW-gegevens achterlaten via de aanmeldbutton en binnen uw digitale account uw dossier verder aanvullen met o.a. uw woningvoorkeuren. Op 24 mei van 15:00 tot 18:30 uur bent u welkom op het bouwterrein voor de eerste open huis! Via uw dashboard kunt u zich aanmelden.
- Kan ik huursubsidie aanvragen?
Het is niet mogelijk huursubsidie aan te vragen voor woningen in het midden- of vrije sector huursegment.
- Zijn er naast de huurprijs nog overige kosten?
Naast de huurprijs heeft u als huurder nog overige vaste kosten, zoals servicekosten, parkeerplaats afname, gemeentelijke heffingen, water en elektra.
- Wie is Vesteda?
Zoekresultaten